Şahis Şirketlerinin Gider Gösterebileceği Harcamalar Nelerdir?

Şahis Şirketlerinin Gider Gösterebileceği Harcamalar Nelerdir?
1
89
Durum:
Çevrimdışı

baybars03

Kayıtlı Üye
TC No Doğrulanmış Kullanıcı
Katılım
27 Ocak 2024
Mesajlar
14
Tepkime puanı
12
Puanları
1
Konum
Antalya
baybarsbilim.com.tr
Merhaba bir çoğumuz burada şahıs şirketi sahibiyiz ve hangi kalemler gider olarak gösteriliyor bu konuyla alakalı bir yazı paylaşmak istedik, umarım faydalı olur.

Ön bilgi: Harcamalarınızın mutlaka faturası olması gerekiyor. Ama HGS, OGS, Aidat, Kira gibi giderler hariç onlar da banka dekontu da olur.

1-Reklam & Promosyon Giderleri
  • Pazarlama Giderleri-(Örnek olarak; Facebook reklamları, Adwords, Mailchimp ödemesi, Salesforce ödemesi)
  • Promosyon Ödemeleri- Kartvizit, broşür, kalem, anahtarlık, ajanda
  • Websitesi harcamaları (domain hakları, server kiralanması hosting, temalara ödenen tutarlar, web sitelerine üyelik ücretleri, mesela wordpress gibi)
2-Araç ile ilgili Giderler
  • Sigorta Giderleri Araba Sigorta, Kasko Giderleri
  • Benzin, LPG giderleri. Elektrikli arabalarda özelge isteyeceğim, evin elektriği şirkete gider olarak kabul edilir mi diye ama elektrikli arabası olan mükellefimiz yok sanırım henüz
  • Otopark, Yıkama, HGS, OGS giderleri
  • Bakım onarım, muayene ücretleri
  • MTV ödemesi maalesef gider olarak sayılmıyor.
3-Banka Masrafları
  • Banka masraf ve kesintileri (Hesap işletim ücreti)
  • Kredi kartı masrafları (Dönemlik, Yıllık)
  • Kredi Faiz Giderleri
4-Personel Giderleri
Personelinize yapılan ödemeler ödenecek verginizi azaltır. Ayrıca şirketten kendinize ödediğiniz maaş da aynı şekilde ödenecek verginizi azaltıyor ama maaş ödemesi üzerinden gelir vergisi ödüyorsunuz. Hangisi mantıklı değerlendirmek gerekli.

5-Lisans ve İzin Masrafları
  • Ticaret Odası Aidatı
  • Sanayi Sicil Belgesi var ise ödemesi
  • Sektörünüze özel lisanslar var ise onların ödemesi
  • Zorunlu lisanslama söz konusu ise bu lisansın alınması için yapılan eğitim masrafları
6-Sattığınız Ürünlerin Maliyeti
Bu konuda çok fazla tereddüt yoktur ama yine de hızlıca açıklayayım. Eğer mal alıp satıyorsanız mutlaka alışlarınıza ilişkin faturaları da zamanında almanız gereklidir.
Stok Yönetimi vergi planlaması ve finans yönetimi açısından son derece kritik bir kalemdir, şöyle ki;
  • Satıcıya ne zaman ödeme yapıyorsunuz ?
  • Satıcıya döviz cinsinden mi ödeme yapıyorsunuz ? (Döviz kuru riskini yönetebiliyor musunuz ?)
  • Ne zaman tahsil ediyorsunuz ? Hangi para cinsinden tahsil ediyorsunuz ? (Piyasa ve konsantrasyon riskini nasıl yönetiyorsunuz ?)
  • Stok riski taşıyor musunuz ? Sipariş gelince mi sipariş veriyorsunuz yoksa elinizde stok tutuyor musunuz ?
7-Kira & Home office Giderleri
Evinizi işyerinize adres olarak gösterebilirsiniz veya bir yer kiralayabilirsiniz veya bir sanal ofis firmasından hizmet alabilirsiniz. Bu harcamalarınızın tamamı gider olarak dikkate alınır.
  • Home ofis gösterirseniz, evin elektrik, su, doğalgaz, internet harcamalarının yarısı gider olarak dikkate alınır.
  • Aidat harcaması da dikkate alınır.
  • Evin tapusu size ait değil ise size ek stopaj maliyeti çıkar.
8-Yemek ve Gıda Masrafları
  • Şahıs firmanızda bu tip giderler kabul edilmektedir.(kendinize ait yemek masraflarınızın, iş ile ilgili olması, işin önemi ölçüsünde yapılması ve kişisel ihtiyaçlar kapsamında keyfi olarak yapılan harcamalar olmaması şartıyla, Gelir Vergisi Kanununun 40 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (1) numaralı bendi kapsamında ticari kazancın tespitinde gider olarak indirim konusu yapılması mümkün bulunmaktadır-31.01.2022 Tarih ve
    E-41931384–120[2021–7]-6597 Sayılı Özelge)
  • İş yemekleri gider olarak kabul edilebilir. Ama mümkünse fatura fiş veya masraf listesine hangi müşteri ile olduğu yazılmalı. Mesela aylık rutin müşteri ziyareti mi, yeni müşteri mi ?
  • Ofiste temsil ağırlama anlamında lokumdur, tatlıdır, çay, kahvedir, bunlar olur.
9-Ofis Masrafları
Ofisinizde yaptığınız harcamalar konusunda pek tereddüt yok.
  • Ofis temizlik masrafları
  • Ofis kağıt, kalem, zarf vb. masraflar
  • SAAS masrafları (Zoom, Dropbox, Google apps, Evernote, Quickbooks Online)-Stopaj yok bunlarda boşa ödemeyin. Kdv 2 var sadece.
  • Ofis aidatları ( faturası olmasa da olur, dekont yeterli aidatlarda)
  • Bilgisayar, Yazıcı, Kamera alımı ile ilgili masraflar
10-Giyim Harcamaları
Bu konuda güzel bir özelge var. İşim gereği şık giyinmem lazım, o yüzden takım elbise alıyorum, dış giyim harcamalarım ödenecek vergimi azaltır mı diye sormuşlar..
Olumsuz cevap gelmiş, nedeni ise bu harcama sadece iş ile ilgili değil, dışarıda iş dışında da bu kıyafetleri giyebilirsin.


11-Ulaşım Giderleri
Ulaşım giderleri ödenecek verginizi azaltır.
Taksi faturası, Uber faturası, İstanbul kart ödemesi, Hava alanı transferi vb. ödemeleri ile arabanıza aldığınız benzin şirketiniz için gider olarak dikkate alınır.
  • Arabanın ruhsatının şirketiniz adına olması gereklidir.
  • Şahıs şirketleri için bu konu önem arz etmezken, limited ve anonim şirketler için ruhsat şirket adına olmalıdır.
12-Amortisman Giderleri
Demirbaşlarınızın yıpranma sürelerine göre alım bedelinin belli bir oranını ay bazında gider olarak dikkate alabilirsiniz.
  • İşinizle alakalı aldığınız demirbaşlar (Bilgisayar,telefon,yazıcı,televizyon vb) ürünler demirbaş olarak amortisman yoluyla gider yazılabilmektedir.
  • 6.900 TL altında bir demirbaş alırsanız amortisman ayırmanıza gerek bulunmuyor.Direkt gider olarak ilk yıl gider yazılabiliyor
  • Elektrikli scooter alırsanız 6.900 TL üzeri olsa da tek seferde gider olarak dikkate alabilirsiniz.

Herkese iyi çalışmalar
 
Durum:
Çevrimdışı

Emin

Kayıtlı Üye
TC No Doğrulanmış Kullanıcı
Katılım
28 Ocak 2024
Mesajlar
12
Tepkime puanı
1
Puanları
1
Konum
Kütahya
Yararlı konu sağ olun
 
419Konular
721Mesajlar
2,950Kullanıcılar
BinsaASon üye
Üst